Jak zbudowany jest układ hamulcowy?
Najważniejsze komponenty układu hamulcowego to: pompa, przewody, tarcze i klocki hamulcowe. W niektórych samochodach przy tylnych kołach montowane są hamulce bębnowe. Części układu hamulcowego zużywają się, przez co skuteczność hamulców maleje.
Jak dbać o hamulce?
Poddawaj układ hamulcowy swojego samochodu regularnym kontrolom. Zleć mechanikowi przeprowadzenie wnikliwego sprawdzenia grubości okładzin hamulcowych oraz czy tarcze lub bębny nie zostały zużyte poniżej granicznej wartości. Istotnym jest także sprawdzenie zawartości wody w płynie hamulcowym. Płyn ma właściwości higroskopijne co powoduje, że z czasem staje się nieodporny na wysokie temperatury. Może to doprowadzić do niesprawności układu hamulcowego. Zawartość wody w płynie hamulcowym można sprawdzić za pomocą testera.Przy okazji naprawy hamulców mechanik zadba także o nasmarowanie ruchomych elementów zacisków hamulcowych i sprawdzi stan osłon przeciwpyłowych chroniących elementy hydrauliczne. Skontroluje wszystkie przewody, połączenia i cylinderki hamulcowe pod kątem wycieków i występowania korozji.
O czym należy pamiętać?
Zapewnij sobie bezpieczeństwo na drodze zlecając regularne kontrole układu hamulcowego.Wymiana płynu hamulcowego zalecana jest co 60 tysięcy kilometrów lub co 2 lata.Żywotność klocków hamulcowych wynosi zazwyczaj 30-40 tysięcy kilometrów, a tarcz hamulcowych 80-100 tysięcy kilometrów.
Świadczymy usługi w zakresie naprawy układów hamulcowych, w ich zakres wchodzą:
- wymiana tarcz i klocków
- toczenie tarcz hamulcowych
- wymiana bębnów i szczęk
- wymiana pompy hamulcowej
- wymiana, lub naprawa zacisków
- wymiana cylinderków
- wymiana przewodów hamulcowych
- dorabianie miecdzianych przewodów hamulcowych
- wymiana linek hamulca postojowego
- wymiana płynu hamulcowego wraz z odpowietrzeniem całego układu