Poślizg sprzęgła
Przyczyną słabszej mocy auta nie musi być rozregulowany silnik. Podobny efekt daje także ślizgające się sprzęgło.
Przyczyny takiego zachowania się sprzęgła mogą być różne, np. zużyta tarcza, uszkodzony docisk lub zła regulacja układu sterowania sprzęgłem. Sami możemy jednak sprawdzić czy sprzęgło w naszym aucie pracuje dobrze i nie ślizga się.
Po pierwsze siadamy za kierownicę. Po drugie zaciągamy mocno ręczny hamulec lub kładziemy pod koła tzw. kliny zabezpieczające. Po trzecie zapalamy silnik, naciskamy sprzęgło, włączamy czwarty bieg, a następnie pedałem gazu doprowadzamy obroty silnika do około 3 tys. obrotów i... puszczamy sprzęgło.
Jeżeli sprzęgło jest sprawne - silnik powinien zgasnąć. Jeżeli obroty jedynie lekko się zmniejszą - nasze sprzęgło się ślizga.
W takim przypadku najlepiej udać się do serwisu, żeby wyregulować luzy lub wymienić całe sprzęgło. Radzę wymienić wszystkie jego elementy: tarczę, docisk i łożysko.
Przy okazji mechanik powinien zwrócić uwagę na ewentualne wycieki oleju w okolicy sprzęgła, które też mogą być przyczyną ślizgania się. Kompleksowa naprawa zapewni nam długą i bezawaryjną eksploatację.
|
|
opis wybranych podzespołów:
|
|
zakres pracy:
|
|
|