Mechanika I Diagnostyka Podwozia Krzysztof Duziak


start o_nas zakres_pracy cennik dojazd kontakt inne

Kompleksowa naprawa hamulców, WROCŁAW ul. Trawowa 8. naprawa hamulców, naprawa hamulców, naprawa hamulców, naprawa hamulców, naprawa hamulców, naprawa hamulców, naprawa hamulców.

naprawa hamulców

artykuły

opisy

naprawa hamulców:

Koszt wymiany klocków hamulcowych w naszym warsztacie to 40 zł



          Piski hamulców przerażają przechodniów, nie są to jednak zjawiska groźne dla bezpieczeństwa jazdy, ani dla samego samochodu.

           Pisk to wynik drgań, jakie powstają w kole. Wszystko przebiega na podobnej zasadzie jak w instrumentach muzycznych. Jego przyczyny mogą być dwojakie. Pierwsza to niewłaściwy dobór materiałów, z których wykonane są bębny i szczęki, albo tarcze i klocki. Nie wpływa to jednak na długość drogi hamowania. Trzeba w takim przypadku po prostu poczekać, zużyć szczęki lub klocki które mamy, a następne kupić dopasowane.

           Czasem piszczenie jest wynikiem zanieczyszczeń (woda, kurz, oleje), które dostały się między dwa pracujące elementy. Jeżeli potrafimy rozebrać koło, możemy temu łatwo zapobiec, przecierając bębny i szczęki papierem ściernym. Można też kupić w sklepach specjalny, zapobiegający piszczeniu spray, którym spryskuje się hamulce od wewnątrz.

           Wiem z własnego doświadczenia, że większość kierowców nie rozróżnia piszczenia hamulców od głośnego tarcia układu hamowania. To ostatnie jest efektem zużycia okładzin lub innych uszkodzeń i lekceważenie go jest niebezpieczne.



          Nikogo nie trzeba przekonywać, ze sprawne i wydajne hamulce to podstawa bezpiecznej jazdy autem. Ktore auta hamują najszybciej? Probowano to zbadac w Austrii. Czas hamowania nie zalezy tylko od czasu dzialania mechanizmu hamulcowego. Liczy sie takze czas reakcji kierowcy. Przy optymalnych warunkach drogowych podjecie decyzji o hamowaniu zajmuje od 0,4 do 1,5 sekundy.

           Przy jezdzie z predkoscia 100 km/h w tym czasie pokonuje sie od 11 do 41 m. Do tego nalezy doliczyc przelozenie nogi z pedalu gazu na pedal hamulca. Trwa to kolejne 0,15-0,3 sekundy. Czas mechanicznej reakcji ukladu hamulcowego to nastepne 0,05-0,1 sekundy. Zanim auto faktycznie zacznie hamowac, w sumie przejezdza nawet 50 m.

           Nie ulega watpliwosci, ze najwydajniejszymi hamulcami moga pochwalic sie samochody Formuly 1. Do zatrzymania sie z predkosci 100 km/h potrzeba im toru o dlugosci niecale 20 m. W seryjnych autach w najlepsze hamulce wyposazane sa przede wszystkim pojazdy sportowe, z odpowiednio przewietrzanymi tarczami hamulcowymi (przegrzanie hamulcow zmniejsza bowiem ich sprawnosc). Na drugim koncu skali znajduja sie duze pojazdy terenowe, ktorych droga hamowania moze wynosic nawet 60 m.

           Austriacki Zwiazek Motorowy postanowil sprawdzic, ktore z dostepnych w salonach aut hamuje najlepiej przy jezdzie z predkoscia 100 km/h. Tuzin przetestowanych samochodow to czolowka na liscie pojazdow najchetniej kupowanych w Austrii. Po wynikach prob widac tez, ze wszystkie wyposazone sa w skuteczne hamulce

           Test zostal przeprowadzony na suchej, betonowej nawierzchni, a podane w tabelce wyniki sa srednia z dziesieciu hamowan. W kazdym aucie jechalo po dwoch pasazerow. Pojazdy do testow wybrano w sposob losowy i wyposazono w opony marki Semperit (mozna podkreslic, ze dlugosc drogi hamowania zalezy tez od opon). Wszystkie tez byly wyposazone w ABS (urzadzenie to moze wydluzyc droge hamowania).

           Wygralo Audi S4, ktore do zatrzymania sie w czasie jazdy z predkoscia 100 km/h potrzebowalo 35,9 m. Nalezy dodac, ze S4 to sportowa wersja modelu Audi A4. Jak na sportowy model przystalo, ma on zatem tarcze hamulcowe o wiekszej srednicy. Austriakom mozna wiec zarzucic, ze wybierajac taki model, nieco faworyzowali Audi.

           W klasie samochodow malych (tzw. segment B) najszybciej zatrzymal sie Opel Corsa. Dopiero na dziesiatym miejscu znalazl sie zas pierwszy i jedyny w tym porownaniu samochod z Japonii - Mazda 323. Z kolei dopiero na 11. miejscu austriaccy eksperci umiescili jedyny w tescie samochod francuski - Renault Megane, jedno z najlepiej sprzedawanych aut w Europie.

           Najgorzej wypadla leciwa Skoda Felicia. Przy hamowaniu podczas jazdy z predkoscia 100 km/godz. czeskie auto poruszaloby sie jeszcze z predkoscia 50 km/godz. w miejscu, gdzie zatrzymaloby sie sportowe Audi. Warto jednak dodac, ze we wszystkich badanych autach siedzieli wytrawni kierowcy. Przecietny kierowca nie powinien zas zapominac, ze nawet w aucie z najdoskonalszymi hamulcami nie zatrzyma sie w pore, jesli nie zacznie hamowac na czas i z odpowiednia sila.
opis wybranych podzespołów:

Akumulatory
Chłodnice
Wycieraczki
Hamulce
Koła
Sprzęgła
Filtr powietrza
Świece
Tłumik
Zapłon

Montaż tarcz hamulcowych
Układ kierowniczy
Hamowanie pojazdów
Przenoszenie napędu
Historia Midland



zakres pracy:

Kompleksowa naprawa zawieszeń
Geometria kół - 4 stanowiska,
Blokady skrzyń biegów,
Znakowanie pojazdów,
Wymiana oleju: Lotos, Quaker State = Midland,
Ciśnieniowa wymiana płynu hamulcowego,
Naprawa hamulców - toczenie tarcz,
Przeglądy okresowe,
Przeglądy przed rejestracyjne:
samochodów osobowych i dostawczych
Komputerowe badanie amortyzatorów

start - o nas - zakres pracy - cennik - dojazd - kontakt - inne- autor strony *michal matuszewski*